Thursday, November 22, 2012

MV Agusta BRUTALE 675 Memang Brutal

      Sesuai dengan namanya BRUTALE 675, motor ini memiliki desain dan performa yang sangat brutal!!! Bagi para pecinta moge tipe naked bike patut bersenang hati, pasalnya pabrikan sepeda motor italia MV Agusta telah  resmi memasarkan produk andalannya di pasar Indonesia. Salah satunya MV Agusta Brutale 675 motor tipe naked bike yang mantab.

     Berbagai fitur yang dibekalkan pada Brutale 675 untuk meningkatkan  performanya. Seperti ride-by-wire yang mampu diprogram dengan 4 mode map, serta penyetelan secara kustomisasi oleh pengguna. Tidak lupa, traction control empat mode juga tersedia dalam satu paket. Desain Mesin tiga silinder 675 cc-nya  menyajikan format yang kompak. Berat kosong Brutale 675 162kg, tenaga mencapai 115 hp pada 12.500 rpm dan torsi 71 Nm pada10.600 rpm. Sepertinya akan menjadi saingan Ducati Monster.

Prinsip karakteristik dari MV Agusta Brutale 675 adalah:
Ultra-kompak mesin tiga silinder dengan kontra-rotating crankshaft
Elektronik teknologi: MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System)
Traksi kontrol dengan 8 tingkat penyesuaian
Frame dengan campuran komponen baja dan aluminium
Single-sided swingarm belakang dengan shock belakang Sachs
43mm terbalik garpu depan
Rem racing dengan kaliper radial

        Untuk harga motor exotic ini di banderol dengan harga € 8.990  atau setara dengan Rp 106.693.200,-. Harga tersebut belum harga OTR di Indonesia, itu masih harga asli dari pabrik asalnya sana. Mungkin jika masuk Indonesia harga jualnya jadi lebih mahal



Spesifikasi:

Engine:

  • Type: Three cylinder, 4 stroke
  • Valves: DOHC
  • Displacement: 675cc, 41.2 ci
  • Compression ratio: 12:1
  • Starting: Electric
  • Bore x stroke: 79 mm x 45.9 mm (3.1 in. x 1.8 in.)
  • Cooling system: Cooling with water radiator and oil-heat exchanger
  • Engine management system: Integrated ignition - injection system with three injectors Engine control unit Eldor EM2.0, throttle body full drive by wire Mikuni, pencil-coil with ion-sensing tech- nology, control of detonation and misfire Torque control with four maps, Traction Control with eight levels of intervention
  • Clutch: Wet, multi-disc with mechanical drive
  • Transmission: Cassette style; six speed, constant mesh
  • Primary drive: 19/36
  • Gear ratio: First gear: 1/14.493; Second gear: 1/10.821; Third gear: 1/9.053; Fourth gear: 1/8.040; Fifth gear: 1/7.274; Sixth gear: 1/6.712; Final drive ratio: 16/43

Dimensions:

  • Wheelbase: 1380 mm (54.230 in.)
  • Overall length: 2030 mm (79.87 in.)
  • Overall width: 900 mm (35.43 in.)
  • Saddle height: 812 mm (31.96 in.)
  • Min. ground clearance: 8150 mm (5.90 in.)
  • Trail: 95 mm (3.74 in.)
  • Dry weight: 163 kg (358 lbs.)
  • Fuel tank capacity: 17.5 l (4.62 U.S. gal.) - 5 l (1.32 U.S. gal.) reserve

Frame:

  • Type: ALS Steel tubular trellis
  • Rear swing arm pivot plates (material): Aluminum alloy

Front Suspension:

  • Upside down - telescopic hydraulic fork
  • Rod diameter: 43mm (1.69 in.)
  • Travel on leg axis: 125 mm (4.92 in.)

Rear Suspension:

  • Progressive, single shock absorber with spring preload adjustment
  • Single sided swing arm (Material): Aluminum Alloy
  • Wheel travel: 123 mm (4.84 in.)

Brakes:

  • Front brake: Double floating disc with Ø 320 mm (Ø 12.6 in.) diameter, with steel braking disc and flange
  • Front brake caliper: Radial-type, with 4 pistons Ø 32 mm (Ø 1.26 in.)
  • Rear brake: Single steel disc with Ø 220 mm (Ø 8.66 in.) dia.
  • Rear brake caliper: With 2 pistons - Ø 34 mm (Ø 1.34 in.)

Wheels:

  • Front: (Material/size): Aluminum alloy 3.50 " x 17 "
  • Rear (Material/size): Aluminum alloy 5.50 " x 17 "

Tires:

  • Front: 120/70 - ZR 17 M/C (58 W)
  • Rear: 180/55 - ZR 17 M/C (73 W)

Performance

  • Max. horse power - r.p.m. (at the crankshaft)**: 113 hp @ 12,500 rpm
  • Max. torque - r.p.m.: 52 ft. lbs. @ 10,600 rpm
  • Top Speed: 225.0 km/h (140.8 mph)

Good luck :)

0 comments:

Post a Comment